Sunday, April 5, 2015

Rumah Mutiara Kata 9



Nota: sumber bacaan ini dipetik dan diambil dari hasil pembacaan dan pengalaman penulis sendiri serta dari penulis mutiara kata yang terkenal dan sudah sedia ada. Jika ada yang kurang dan salah, sudi-sudikan menegur saya.

                                    "semakin beragama, semakin sihat"

huraian : Agama Islam, bukanlah agama yang membebankan umatnya, malah agama itu merupakan agama yang memudahkan umatnya. Bagaimana dengan mengamalkan apa yang diperintahkan ALLAH SWT kita akan menjadi sihat?...sedarkah kita apa yang diperintahkan ALLAH SWT itu membawa seribu satu kebaikan. Solat bukanlah membebankan. Solat adalah ibadah yang menyihatkan tubuh badan. SOLATLAH. malah sebelum kita melakukan solat kita perlu berwuduk dan memastikan anggota badan, pakaian dalam keadaan suci dan bersih. Terlalu banyak kebaikan yang bakal kita peroleh apabila kita mengamalkan agama ALLAH SWT dengan sebaiknya. Ingatlah, kita nak sihat, namun kita nafikan hak ALLAH SWT. 

Soalan saya; ANDA ISLAM?...

~ramai yang Islam pada nama...tapi hidupnya tidak mengambarkan Islam yang sepatutnya. 

Jawapan anda : Ya SAYA ISLAM.

~sebab mak dan ayah saya Islam...

# tak pernah wujud kata terlambat utuk bertaubat. jaga SOLAT. manusia bukan hidup lama. MATI itu pasti. SOLAT itu asas agama...tiang agama. Sorry to say...kalau tak jaga kita nak jawab apa dekat MALAIKAT MUNGKAR DAN NAKIR?...tahu tak soalan pertama apa?...YOUR SOLAT!!!...kalau gagal jawab soalan itu, macam mana nak jawab soalan lain. JOM SOLAT. Buang ego dan malu buat baik dihadapan manusia. patutnya lebih malu dengan dosa yang kita buat dihadapan ALLAH SWT. 




Ucapan Hari diLahirkan

No ta: sumber mutiara kata ini dipetik dan diambil dari hasil pembacaan dan pengalaman penulis sendiri serta dari penulis mutiara kata yang ...