Saturday, June 20, 2020

Rumah Mutiara Kata 31

Nota: sumber bacaan ini dipetik dan diambil dari hasil pembacaan dan pengalaman penulis sendiri serta dari penulis mutiara kata yang terkenal dan sudah sedia ada. Jika ada yang kurang dan salah, sudi-sudikan menegur saya.

      "Manusia boleh berubah, 
istiqamah itu yg payah, 
mintalah agar ia kekal mudah"

huraian : Allah akan memberi hidayah kepada sesiapa sahaja, dari seorang yg solat boleh jadi seorang yg jaga solat, dari seorang yg tak tutup aurat, boleh jadi seorang yg tutup aurat, dari seorang yg jahat, boleh jadi seorang yg sangat baik. Hakikatnya semua orang boleh berubah. Namun, disebalik perjalanan perubahan seseorang itu akan melalui detik teringat masa lalunya...saat itulah ujian istiqamah itu menyapa. Apakah kita akan kembali, tinggalkan tudung yg telah dipakai, apakah kembali menjadi jahat. Jika itu yg terjadi, ingat lah semula apa dan kenapa Kita berubah...jika kerana Allah...kuatkanlah diri agar minta semuanya kekal menjadi mudah. InsyaAllah.

Ucapan Hari diLahirkan

No ta: sumber mutiara kata ini dipetik dan diambil dari hasil pembacaan dan pengalaman penulis sendiri serta dari penulis mutiara kata yang ...