Sunday, June 14, 2020

REFLEKSI : HANYA ALLAH, AKU DAN SEJADAH

Nota: sumber mutiara kata ini dipetik dan diambil dari hasil pembacaan dan pengalaman penulis sendiri serta dari penulis mutiara kata yang terkenal dan sudah sedia ada. Jika ada yang kurang dan salah, sudi-sudikan menegur saya.






بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

Alhamdulillah...moga Allah SWT memudahkan segala urusan kita hari ini dan seterusnya...

........….…


Maafkan angah ayah...angah sayang ayah.

Didalam setiap doa, dari kecik sampai besar tak pernah sekalipun Amal minta dekat Allah akan takdir hidup yg buruk. Sesiapapun pasti akan minta yg baik2 Kan. Tapi kenapa ayah, seolah2 cakap macam semua yg berlaku sekarang ni angah yg minta.

"Tolong aku Ya Allah...Tak tahu nak buat apa...menangis je...Amal dah terlalu buntu"

Dengan segala tekanan yang datang, tambah dengan kemerosotan kesihatan Amal...sungguh buat Amal rasa penat.

Ujian manusia itu berbeza-beza. Amal faham Allah sedang uji Amal. Amal terima takdir ni.   Tapi sepanjang diuji...Amal pernah rasa hampir nak putus Asa...rasa dah tak tahan sangat. Amal penat...

Satu sahabat Amal pesan
"Amal...jangan give up!. Jangan putus Asa terutamanya dengan Allah!"

Sakit ya Allah...terlalu sakit...its too pain.

Allah je tempat Amal nak mengadu bercerita apa yg betul2 terbuku dalam hati Amal...perasaan Amal. Kadang tak sedar 2 atau 3 jam masih termegu diatas sejadah. Dari basahnya telekung...mengering sendiri tanpa sedar. Minta benda yg sama sahaja...pengampunan.

Dalam merayu dan menangis merintih dengan Allah kadang2 Amal rasa Allah benci Amal. Amal datang pada Allah tapi Allah macam Tak nak Amal. Amal Tak nak Allah benci Amal. Sakit rasanya. Tapi Tak...Allah sayang Amal...dia Tak benci... Dia akan datang pujuk Amal. Allah sayang Amal. Allah cukup sayang Amal. Allah kata padaku 7...ye Amal faham angka 7 itu.

Hanya Allah, Aku dan Sejadah....










Ucapan Hari diLahirkan

No ta: sumber mutiara kata ini dipetik dan diambil dari hasil pembacaan dan pengalaman penulis sendiri serta dari penulis mutiara kata yang ...