Thursday, March 26, 2020

REFLEKSI : KU LUAH DENGAN TULISAN

Nota: sumber mutiara kata ini dipetik dan diambil dari hasil pembacaan dan pengalaman penulis sendiri serta dari penulis mutiara kata yang terkenal dan sudah sedia ada. Jika ada yang kurang dan salah, sudi-sudikan menegur saya.






بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

Alhamdulillah...moga Allah SWT memudahkan segala urusan kita hari ini dan seterusnya...

........….…


Ketika Amal sedang menulis nukilan ini, seluruh dunia tidak terkecuali negara kita sendiri Malaysia sedang dilanda pandemik Covid 19 atau dikenali Corona Virus 2019 yang boleh menyebabkan kematian kepada individu. Tapi, Amal bukan nak bercerita tentang itu...

Entry Covid 19 Amal akan tulis khas nanti.
ingat...just stay at home. baca je apa yang Amal nak luah ni.

Amal hanya nak luahkan apa yang berlaku pada diri Amal sepanjang 'kehilangan' Amal dari seluruh dunia sosial media (Blog, Facebook, Twitter, Instagram, You Tube) dan dunia Amal sendiri (Keluarga, Kerja, Sosial).

Ramai yang cari, ramai yang tanya. Bukan senang Amal nak cerita apa yang berlaku dan Amal tak boleh nak ceritakan semua. Amal rindukan menulis. Terlalu rinduuuuuu. Salah satu ubat untuk Amal hilangkan kerinduan menulis ini...

yup! pastilah dengan menulis.

kali terakhir entry Amal di Blog ni adalah pada 18 Mac 2019 kan?

maksudnya...sudah setahun Amal tak menulis sebarang entry di blog ni, sebab terlalu banyak peristiwa 'berat' yang berlaku pada diri Amal. Sehingga semua hubungan berjaya diputuskan. Tapi...satu hubungan yang takkan berjaya diputuskan.

Hubungan Amal dengan Allah.

Alhamdulillah...hari ni Amal dah boleh pegang Laptop. setahun Amal tak dapat pegang. Amal rindukan Laptop Amal.

okaylah. Amal nak luah ni.

---------------------------------------------------------------------------------

Amal sakit.
Sangat - sangat sakit.

Amal memerlukan pertolongan dan doa kesembuhan daripada semua orang. Amal tahu sakit Amal tak seberapa dibandingkan dengan orang lain yang Allah uji.

Tapi Allah sedang uji Amal dengan 'sakit' ini.

Tak pernah dalam hidup Amal akan terbayang di uji dengan sakit yang sebegini. walaupun sebelum ' ini Amal pernah menulis tentang nikmat sakit 1 dan nikmat sakit 2 dalam blog ni. Tapi 'sakit' kali ini adalah totally lost dan Amal kena bermula dari zero semula untuk hidup Amal. Amal dah tiada kerja, tiada perniagaan, tiada kawan-kawan, tiada duit, tiada simpanan, tiada phone, tiada kereta, semualah.

K.O.S.O.N.G

Allah bagi Amal rasa semua apa itu erti 'SAKIT'. Sakit yang dulu bukan sakit sebenar. Allah cuma bagi Amal sebulan tak boleh berjalan. Kali ni Allah bagi Amal setahun atau mungkin selamanya sampai mati.

sampai mati Amal. sampai mati.


menggigil...

nota:

Alhamdulillah....Allah sayang Amal. Allah selamatkan Amal. Tapi untuk makluman semua...Amal memang dah tutup sementara semua akaun sosial sebab Amal perlukan masa untuk sembuh dan tak nak berhubung dengan mana-mana atau sesiapa. Hanya orang tertentu sahaja.  Amal dalam proses sembuh, jadi Amal cuba sikit2 bercakap semula dengan ahli keluarga, sebab sebelum ni amal susah nak bercakap. Amal macam dah lama tak jumpa orang dan tak bercakap dengan orang. Salah satu cara nak berkomunikasi dengan Amal pun tulisan. Amal hilang minat untuk buat semua benda. untung sahaja Amal masih minat menulis. Hari ini Amal okay, sebab tu boleh menulis agaknya. Tapi pastinya gaya tulisan Amal ni sudah berubah. Slowly but surely... InsyaAllah.















Ucapan Hari diLahirkan

No ta: sumber mutiara kata ini dipetik dan diambil dari hasil pembacaan dan pengalaman penulis sendiri serta dari penulis mutiara kata yang ...